Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

NärCon

Av Tsukiyo - 29 juli 2013 21:21

Som lovat så kommer ett fint litet inlägg om närcon nu när man nästan är lite vaken~ ska fan sova hela dagen imorgon och bara chilla järnet!!! 

 

Ja jag vet att det kommer se derp ut när jag har små bilder men ni får stå ut med det! 

Bilderna är endast tagna med min brors kamera så inga snodda häär~ tänkte ta andras men tar ist dessa få :3

 

Hade astrevligt och träffade massa trevligt folk men hängde mest med de jag redan kände, både kul och tråkigt kan man väl tycka men jag hade iaf kul ^^

 

Det fanns verkligen MÅNGA coola cosplays, jag menar bara kolla in this Dalek!!  Så jävla cool så jag tror jag spyr!!!

Men annars var NCC jävla awesome och även fast jag inte kände igen alla så var det ändå så grymma cosplays!!! Typ detta paraply var en av mina favorit props! Så coolt när det snurra~~    och den här snubben gör mig lite lätt förbannad för detta är hans tredje cosplay EVER som han gjort och han var med i freaking Nordic Cosplay Championship! HUR COOLT ÄR INTE DET!???!? And that LoL cosplay *___* den var så cool och jag är inte ens ett fan av LoL, bara alla cosplayare därifrån!  Här är en bild på alla som var med i NCC + domare  

Fanns ju förstås mer awesome cosplays från NCC men det dåliga ljuset under många framträdanden ogillades skarpt av kameran :C fick inte ens nån bra på Shiki ;A;

 

Om vi går bort från det superawesome och professionella och tittar mer på den derpiga delen av närcon och typ på Deadpool som fan var ÖVERALLT!!! Ja, det fanns typ 5 stycken men de var så jävla roliga!! >__< typ här kom de skrikandes från 50 meters håll och skrek "WANNA SEE ME FLEX!!???"  *dog* Själv derpade jag och bror ganska bra själva... jag menar när har  ni någonsin sett L från Death Note och Lucy från Elfen Lied ride piggyback och fnissa som galningar??   en så söt bild! :3

Sen så var det ju detta med Fairy Tail meet... det är nått av det flummigaste och perversa man kan gå på xD men kul som fan!! och självklart ville folk ha bilder på Juvia och Gray. Dock har jag inga riktiga skor och bla bla bla men folk gillade den och det gjorde mig happy~~    GRUVIA!!! *internal squeeling*

 

Resten av helgen var full av derp, kramar, skratt, köande, klädbyten, köande och ännu mer köande. Hade även en fin photoshoot med Taemin <3   köpte en fin fläkt för det var OTROLIGT VARMT under dagarna och min solfjäder är trasig :C 

 

Har inte bilder på alla cosplays/outfits jag hade men ajja, här var lite om min underbara helg i Linköping med bästa vännerna <3

Ja, inlägget handlade mest om cosplay men det är typ därför jag går på stora konvent: för cosplay!! 

 

Får inte glömma att jagvar på Dunderpatrullen oxå :3 de är bara bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tsukiyo - 15 augusti 2013 22:54

Är både skitnervös och exalterad över att skolan börjar om en vecka. Skitnervös över att klasserna slås ihop och att vi valt olika kurser så jag har ingen aning om vilka jag kommer hamna med. Är faktiskt jävligt rädd över detta faktum! Är  verkligen ...

Av Tsukiyo - 31 juli 2013 01:06

Har i princip varit mobbad hela mitt liv men aldrig riktigt gjort någonting åt det. Det har aldrig varit någon fysisk attack mot mig utan det har alltid varit verbala attacker som sårat mig. Så här ett år efter att det typ slutat känner jag faktiskt ...

Av Tsukiyo - 22 juli 2013 22:07


Ja, i övermorgon drar vi till Linköping ^^  Dock är jag jävligt nervös över mina cosplays ;__; brukar vara ett förekommande fenomen har jag hört men när man har lägst självkänsla/förtroende i stan så är detta kind of a big deal!    Jag vill var...

Av Tsukiyo - 21 juli 2013 00:00


Nu så mina vänner så är jag färdig med mina cosplays inför NärCon (eller typ iaf, kanske lite små justeringar här och var men~)    Är fetnöjd! Kommer dock dö om det ska vara 29grader ute o____o me no likey! WINTER FTW!! inget jag kan göra åt dock...

Av Tsukiyo - 12 juli 2013 23:44

Hejsan på er korvar!  Ännu ett ointressant inlägg men jag kände för att skriva av mig lite så ni får stå ut, det är ju inte så att jag tvingar er att läsa!    Har äntligen fått mina peruker som jag krånglat så in i helvete för att få! Men jag ä...

Presentation


Välkommen till min random och nördiga blogg där allt kan hända~
Lämna gärna en kommentar och var inte rädd för att ställa några frågor!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards