Alla inlägg under maj 2013

Av Tsukiyo - 14 maj 2013 12:00

Morgonbloggar igen~ 

 

Av någon anledning så brukar folk ge mig komplimanger för min stil, så nu har jag tagit kort typ varje dag på det jag har haft på mig för att kolla hur fan jag ser ut egentligen och jag tycker det inte är så speciellt. Här är några bilder ^^ (struntar i bilderna där jag ändå bara har jeans och tisha på mig) 

  <-kalas hemma  <- slö dag på stan     <- slö dag i skolan   <-idag :3    <- cosplayade L i skolan lite så där casual   <- pretty old   min rödrutiga kjol från Shock är en storfavorit  <- Misa Misa/BabyMetal style~    <- varför har vi inte skoluniformer i Sverige?   <- vår = klänning!

 

Rött och svart verkar vara ett ganska genomgående tema i min garderob, speciellt rutigt >__<

Enda gången jag bar andra färger var när jag var hemma hos päronen och glömt min väska med kläder i lägenheten. Thank God att jag hade hyffsat normala kläder hemma~

 

Vad vill jag ha sagt med detta? Ingen aning mer än att jag ser fan i princip lika dan ut varje dag... dock har jag lite olika konsiga sminkningar men jag går aldrig till skolan i en allt för "weird" sminkning som typ:  (BVB army FTW!!!)eller   utan jag kör mer "casual" men anpassat efter stilen jag valt för dagen.    Se! Ett till rödrutigt plagg!!

 

Jag är jag, nothing you can do about it! 

Önskar dock att jag vågade vara mig själv lite mer och bära alternativa stilar varje dag och inte bara någon gång ibland. Men det är svårt i ett land där alla ska se likadana ut och så fort man ser lite annorlunda ut så glor folk på en och viskar saker bakom ens rygg!

 

SKÄRP ER SVERIGE! Det är för fan 2013! Öppna ögonen ordentligt och börja acceptera folk för vilka de verkligen är!

Av Tsukiyo - 13 maj 2013 09:36

Slår på stort med ett inlägg nu på morgonen :3

 

Nu har jag i princip kollat in alla våras favoritprogram (efter Pokémon) som små, nämligen (titeln är ju inte alls avslöjande) Yu-Gi-Oh! Duel Monsters!

Jag får faktiskt medge att jag tycker serien är ganska bra, lite tjatig men bra! Men det var jävligt svårt att hitta hela serien med bra kvalle på japanska så det blev bara några avsnitt här och där och resten var på engelska. Bättre än svenska iallafall!

 

Ska nu bege mig in i världen av de nya Yu-Gi-Oh! avsnitten som jag hört mycket ris och lite ros om.  Blir lite ledsamt att lämna Yugi och Bakura bakom mig ;__; har ju trots allt spenderat ganska mycket tid med att glo på över 220 episoder... NÖRD! jag vet~ 

 

Orkade inte leta upp nån annan bild så jag tog en random från datorn, sorry att den är fel

 

Men ni måste hålla med om att serien är helt fabulöst gjord och karaktärerna ser så jävla coola ut, ja med vissa undantag! 

Yugi och Yami Yugi är dock något som stör mig så enormt! Det är inte förrens efter typ 25 avsnitt som Yugi's vänner märker att han har en "split personality". DE ÄR JU SJUKT OLIKA!!! Frisyren, längden, rösten, ALLT är olika med dom två så hur kan man inte märka det??? Stör mig!

 

Kolla bara!

  De är ju fan som dag och natt!!!

Men logiken i anime ibland... Oh well! Det var jag som valde att titta om på serien så jag får stå mitt kast! Det är ju inte direkt så att det förstör hela serien, bara ett litet irritationsmoment x)

 

Men jag älskar serien ändå och jag har ett sånt jävla sug efter att spela Duel Monsters >__< 

Nån som vill spela med mig?

Av Tsukiyo - 12 maj 2013 18:18

Japp, nu kan jag äntligen köra blondinskämt om mig själv igen. Skönt! 

 

För er som inte vet så har jag alltså färgar mitt hår blont! Skulle ha det lite som Ren Jinguji från Uta no Prince-sama och blev nöjd med resultatet (/>w<)/ 

  <--Ren~ 

 

Ren är min favorit i hela Uta no Prince-sama (kolla in animen, Maji love 1000% är säsong 1 och säsong 2 heter Maji love 2000%. Inte svårare än så) och eftersom mamma tjatat på mig att jag ska bli blond (hon diggade aldrig mitt mörka hår) så tänkte jag att Ren hade en awesome färg, så vi möttes på mitten - jag blev blond och hon betalade ^^

Best deal EVER!

 

Här är iaf resultatet och dagens ego bild :3

 

 

Av Tsukiyo - 5 maj 2013 23:07

Skulle skriva ett coolt inlägg igår men det skedde ju inte (obviously) så jag skriver ett lite mindre coolare idag, nu när jag behöver plugga till biologi provet som är imorgon...

 

Träffade mina gullvippor igår, lördag, mös (och för er som inte fattar "mös" är alltså "mys" på låtsas-värmländska) YOHIO var ju i stan också så nu är jag en t-shirt rikare x)

Dog seriöst! Så himla söt! Meeeeen han hade lite mycket backtracking på sången och han körde bara två låtar *sad*

 

 

Hade dock en jävligt bra plats >__<

Var hes sen :/

 

 ~~~~~~~~

 

Såg en massa (en massa = två) look alikes på stan också, en AmazingPhil och en Sanji, jag fangirlade lite x) 



     

 

~~~~~~~~~~

 

Resten av helgen har bara varit flumm med syrran och misslyckade försök till att göra skolarbete. Men vad gör det pm 100år när allting kommer kring~

 

Avslutar detta meningslösa inlägg med en nu obligatorisk egon bild! +min syster~

 

Tycker bilden är ganska så mös~

 

Ha D~   

Av Tsukiyo - 1 maj 2013 20:33

Idag märktes det verkligen att våren är här! Gött som fa-an!   

 

Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt längtat lite efter sommar och en massa chill utomhus, men med bara 84 dagar kvar till NärCon och en massa cosplays kvar att sy så känns det lite jobbigt! 

 

Solandet började idag iallafall, drog ner till sjön med morsan för att "maja" (fika bitches) och just där var det typ vindstilla och hur gött som helst i solen! 

Ja, jag hade fortfarande på mig kläder, hade ju inte bikini på mig direkt! Men uppkavlade brallor och linne~

 

Mös! 

 

I'm sexy and I know it~

  

Ja... Sol. Det var det jag ville >__< 

Skola imorgon... Inte pepp!

Presentation


Välkommen till min random och nördiga blogg där allt kan hända~
Lämna gärna en kommentar och var inte rädd för att ställa några frågor!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards