Alla inlägg under december 2012

Av Tsukiyo - 31 december 2012 11:57

När jag tänker tillbaka på 2012 kommer jag bara tänka på alla de underbara människor jag träffat och lärt känna och hur de stöttat mig igenom svårare tider även fast de kanske inte vet om det själva. 

Jag kan inte sluta le när jag tänker på vilka underbara vänner jag fått och jag hoppas verkligen att de vill ha mig kvar! Jag är inte lätt att leva med, det vet jag -orkar inte ens med mig själv, men jag lever för mina vänner

 

 

Jag har lärt mig så mycket i år och har hamnat i en awesome klass där jag verkligen kan vara mig själv och slippa oroa mig för att vara annorlunda

 

   

Sä jävla härliga personligheter <3

 

Orkar dock inte leta upp bilder på alla så ni får stå ut med denna lilla skara med vänner :3

 

 

Av Tsukiyo - 27 december 2012 22:16

Var på bio med mamma och syrran igår och vi såg två filmer på raken ^^

 

 

 

Vi började med the Hobbit -an unexpected journey(3D) och jag var så lycklig över att det äntligen är mer Tolkien på bio utan en massa Elijah Wood. 

Som ett LOTR-fan tyckte jag filmen var enormt bra, vissa 3D effekter kunde ha varit bättre men en del var jävligt snygga så det gjorde inte så mycket. Tyvärr var den lite trög i mitten av filmen(?) så jag somnade faktiskt, men bara i typ nån minut innan syrran väckte mig xD

 

Längtar tills nästa film kommer :3

 

  

Sen blev det Mammas pojkar och den var bara... jag vet inte riktigt! 

Antagligen så måste den vara jävligt populär för vi fick stå i en aslång kö och det var så många som inte kom in att de fick göra en extra föreställning SOM OCKSÅ BLEV FULLSATT!

Helt fucking otroligt!

Men nu har jag sett den filmen en gång och det räcker för mig :3

 

 

Av Tsukiyo - 25 december 2012 14:21

Jag har varit intresserad av japansk musik ganska länge men det var inte förens i högstadiet som jag faktiskt kunde börja säga att jag lyssnade på det.

Men sen så råkade man halka över från J-pop till K-pop, även om jag gillar båda så ligger den japanska musiken närmare mitt hjärta. 

Dels så förstår jag ju lite japanska men noll koreanska, så det är ganska naturligt att jag dras till det mer igenkännerliga :3

 

Jag har stört mig den senaste tiden på att folk säger att de lyssnar på K-pop bara för att de lyssnar på Gangnam Style. Seriöst? Det är bara EN låt bara! Oftast kan de ju inte ens utala "Psy" korrekt. 

 

  

K-pop är ju då en genre på Koreansk pop där det oftast är en grupp med unga (och vackra) personer som har skolats i flera år för att bli stora artister som både sjunger och dansar.

Dansen är väldigt viktig och, som ni kanske märkt med Gangnam Style, lite annorlunda men med otroligt mycket tid läggs ner på koreografierna.

 

Jag förstår dock inte hur i hela helvete Psy har kunnat bli så himla stor. Finns ju så många andra bättre K-pop grupper som är sjukt stora (men inte så som Gangnam Style som varenda jävel vet om), typ BIGBANG!

 

 

 

BIGBANG är nog min absoluta favoritgrupp inom K-pop genren, Fantastic Baby är favvo låten! 

De är också ett av de största världen över och hade en spelning i London här för ett tag sen som jag jävligt gärna hade velat gå på.

 

Sen har vi ju också SHINee med väldigt gulliga låtar :3 (Nej Snubben i mitten är inte en tjej! Taemin är manlig som fan~)

 

    

Jag är dock inte en person som är för "girl groups" men 2ne1 har ändå några låtar som är helt okej enligt mig. Typ "I am the best" (bilden är ur den musikvideon)

 

 

 

Men Girls Generation går mig på nerverna. Jag vet inte varför, jag tycker bara inte om det. Stör mig dock på att de är så fucking jävla många   

Blir så konstigt... Men de är ett utav de största grupperna i Sydkorea så~

 

  

Ja som ni kanske sett på bilderna så är dessa K-pop idoler otroligt fina, PLASTIKKIRURGI! Men vad bryr jag mig om det? 

 

Om vi nu går över lite mer till öster och snackar lite om Japan istället. J-pop och J-rock är två genrer som jag inte kan snacka om en i taget utan jag slänger ihop den till en enda härlig röra! 

 

Ja, inom den japanska kulturen finns det ju också något som heter "Visual kei", och det har äntligen blivit ord som folk iallafall har hört talas om här i Sverige :3 

Så då ska jag väl passa på att tacka det svenska bandet Seremedy för det och deras gitarrist YOHIO som har blivit framlyft i media på senare tid.

 

Visual kei är alltså mer än klädstil än en musikstil, men de går hand i hand. Många japanska band platsar in i Visual kei-genren. Det är främst män som bär kvinnokläder man tänker på i första hand, men det finns faktiskt kvinnor inom Visual kei och alla män bär inte kvinnokläder. 

 

 

(ganska gammal bild på Seremedy men jag gillar den så mycket så jag valde den ändå!)

 

YOHIO

 

  



Själva musiken är det också STOR skillnad på om man jämför med K-pop, J-pop/J-rock är mer melodisk medans K-pop blir mer som klubbmusik. (enligt mig själv)

 

Självklart har jag ju några favoriter inom den japanska musiken (nämner några få) som:

Moi dix Mois, med deras lite mer gothar-stil och med Mana-sama i spetsen (btw kolla in hans designade kläder *drools*)

 

 

 

Antic Cafe (eller An Cafe), med sin lite gladare musik dock så saknar jag Buo ;___;

 

 


Versailles är otroligt bra! Hela deras stil är så underbar~~

 

 

Gackt (Camui) är en stor sångare och har varit sångare i Malice Mizer (några av de medlemmarna bildade sedan Moi dix Mois som jag nämnt tidigare).

 Har lyssnat på hans musik otroligt länge ^^


  

Dir en Grey är ett metal band (inom genren Visual kei som alla nämnda här ovan) och är en utav mina storfavoriter inom japansk metal.

 

 

Ursäkta flummigheten~ 

Men kolla gärna in dessa band ^^ 

Speciellt Seremedy och YOHIO så att Sverige kan bli lite mer som vårat älskade Japan!




Av Tsukiyo - 25 december 2012 10:00








Nu är julen över och jag har fått en massa awesome paket bl.a de som är på bilden


 



Taskigt tagen bild, jag vet, men ni får leva med det! 

Om ni inte ser vad det står på den gröna lappen så står det NärCon 2013 biljett. Älskar fan min bror <3

Fast jag glömde några saker till bilden (den är tagen mitt i natten så jag var lite förvirrad) men det var (nog) bara filmen "Brave", en fickalmanacka och boken "The Tales of Beedle the Bard" av J.K Rowling. 

Jag kan inte ha blivigt nöjdare!


Fast det braiga med min familj är att vi kommer fira jul i slutet av januari igen, eftersom det är så många som inte var hemma under den riktiga julen.

Härligt kan man tycka eftersom man får lite mer paket då också   

 

God Jul på er <3

 

Bye~


Av Tsukiyo - 20 december 2012 18:51

Har precis kommit hem efter att ha lämnat mina vänner på bussen.

Vi firade lite jul och mysade lite :3 

Det var asnajs, har inte sett dem båda sen Halloween.

Nu är dock mitt bord belamrat med tekoppar och julklappar~ 


Jaja, det var mys! 

Men nu ska jag göra lite läxor -.-' Ja jag vet, men lika bra att börja med dem nu istället för att göra allt på lovet.


bye~

Av Tsukiyo - 19 december 2012 12:32

 


Ska snart dra iväg till lilla Säffle för att ha genrep med Stubbefolket -Kampen om julfesten!   

Även om jag själv kanske inte tycker att det är världens bästa story, är ju trots allt gjord för barnfamiljer, så är den rolig att spela och det kommer att vara sorligt att sluta spela den eftersom det kommer vara den sista musikalen/teatern jag kommer vara med i på ett tag.   

Men sånt är livet~ 

Har liksom inte tid med teatern på grund av skolan + att det är i en annan stad...


Men premiären är iallafall på fredag ^^ (Dagen då jorden går under!)


Bye~

Av Tsukiyo - 18 december 2012 22:03

Ville börja med något nytt och se hur det går ^^

Har inte så mycket mer att skriva i detta första och oh så meningslösa inlägg...

Men förhoppningsvis kommer ni tycka om att läsa bloggen i framtiden :3


Bye~

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min random och nördiga blogg där allt kan hända~
Lämna gärna en kommentar och var inte rädd för att ställa några frågor!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards