Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Anime

Av Tsukiyo - 24 januari 2013 21:08

Anime är en stor del av mitt liv, och har alltid varit!

Jag har faktiskt tittat på anime hela mitt liv och det är tack vare mina äldre syskon (de är typ 10 år äldre än mig >.<), så när de började med anime satt jag där brevid och tittade. Fattade inte så mycket eftersom det var japanska med engelsk text men fick det viktigaste översatt åt mig.

Visst vi hade Cyborg 009 på VHS (svenska) hemma och den var ju en favorit + att alla tittade på Sailor Moon och Pokémon på tv.

 

Men vad som gjorde att jag fastnade så innerligt i just hela grejen med anime är fortfarande den stora gåtan, det är ju bara en grej som jag växt upp med så jag har aldrig varit en sån som vetat om när jag började att titta och vilka serier jag sett.

 

Nu för tiden blir det inte så mycket anime tittande med syskonen utan när man är och hälsar på så tar man istället med sig en tömd hårddisk och för över ny fräsch anime <3

 

Och för alla er som läser detta NEJ ANIME ÄR INTE PORR!!

Är så jävla trött på alla som säger det! Visst det finns en genre (gud vad jag ljuger, det finns flera men tar den typ alla tänker på) inom anime som heter hentai. Hentai är japanska och betyder ungefär "pervers". Det säger ganska mycket om vad det handlar om ;)

NEJ jag tittar inte på hentai! Jag gillar mer fighting, horror, gore och sånt (humour behöver man väl inte ens nämna??) men orkar inte skriva för mycket japanska här :3

 

 

 

Ja, på bilden ovan ser ni söta lilla Alois Trancy från serien Kuroshitsuji eller Black Butler (typ direkt översatt eftersom kuro=svart och shitsuji=butler) som de flesta känner igen serien som. 

Han är en av mina favorit karaktärer from all times men min första största anime "crush" är och kommer alltid förbli Kira Yamato! <3

 

 

Hur många år sen det än var, så kommer jag ihåg EXAKT hur han ser ut :3

Han är då alltså med i en helt annan (mesh) serie (mycket äldre dessutom) vid namn Mobile suit Gundam, men delen SEED. 

Detta med mesh serier får vi ta en annan gång (finns annars nått som heter Google  ) men Pokémon är också en mesh serie.

 

Nu undrar ni säker varför jag tog dessa karaktärer och det är helt enkelt för att de var de bilderna jag hade på mina favoriter :3

Men nu kommer det en fin bildbomb på andra fina karaktärer (med serie namn ifall ni får lust att kolla på anime)

 

 Gray Fullbuster från Fairy Tail   Gin från Bleach   Yashiru också från Bleach   Kenshin Himura från Rurouni Kenshin   Zero från Vampire Knights     Pain (Pein whatever~) från Naruto   Hikaru och Kaoru Hitachiin från Ouran High School Host Club   Ayame från Fruits Basket     Neji  Dokuro-chan från Boku satsu tenshin Dokuro-chan (superkort ASBRA serie!!)   Itachi Uchiha från Naruto   Killua Zoldyck (ja hans namn stavas så! även fast många stavar det på MÅNGA andra sätt!) från Hunter x Hunter 2011 versionen (rekommenderar ändå att titta på den gamla <3)    Natsu Dragneel från Fairy Tail   Hela gänget i Uta no Prince-sama  HAKU!!!! från Naruto    Sasuke Uchiha från Naruto (mobbar Naruto genom att inte ta med en bild på honom >.<)    Sist men inte minst Feitan från Hunter x Hunter!

 

Så! Tror inte ni pallar mer just nu men det kanske kommer upp när jag skriver om endast EN serie. Kommentera gärna om vilken :3

 

Bye~

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tsukiyo - 15 augusti 2013 22:54

Är både skitnervös och exalterad över att skolan börjar om en vecka. Skitnervös över att klasserna slås ihop och att vi valt olika kurser så jag har ingen aning om vilka jag kommer hamna med. Är faktiskt jävligt rädd över detta faktum! Är  verkligen ...

Av Tsukiyo - 31 juli 2013 01:06

Har i princip varit mobbad hela mitt liv men aldrig riktigt gjort någonting åt det. Det har aldrig varit någon fysisk attack mot mig utan det har alltid varit verbala attacker som sårat mig. Så här ett år efter att det typ slutat känner jag faktiskt ...

Av Tsukiyo - 29 juli 2013 21:21

Som lovat så kommer ett fint litet inlägg om närcon nu när man nästan är lite vaken~ ska fan sova hela dagen imorgon och bara chilla järnet!!!    Ja jag vet att det kommer se derp ut när jag har små bilder men ni får stå ut med det!  Bilderna ä...

Av Tsukiyo - 22 juli 2013 22:07


Ja, i övermorgon drar vi till Linköping ^^  Dock är jag jävligt nervös över mina cosplays ;__; brukar vara ett förekommande fenomen har jag hört men när man har lägst självkänsla/förtroende i stan så är detta kind of a big deal!    Jag vill var...

Av Tsukiyo - 21 juli 2013 00:00


Nu så mina vänner så är jag färdig med mina cosplays inför NärCon (eller typ iaf, kanske lite små justeringar här och var men~)    Är fetnöjd! Kommer dock dö om det ska vara 29grader ute o____o me no likey! WINTER FTW!! inget jag kan göra åt dock...

Presentation


Välkommen till min random och nördiga blogg där allt kan hända~
Lämna gärna en kommentar och var inte rädd för att ställa några frågor!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards